Etiske retningslinjer ?


Hamas Chartret § 13 :

Hamas setter seg mot alle «såkalte fredsløsninger og internasjonale konferanser for å løse det palestinske problem».
«Det er ikke noen annen løsning på det palestinske problem enn Jihad.»

Finansdepartementet vurderer i samråd med Utenriksdepartementet å stramme inn reglene

Det kan bli slutt på skattefradrag for gaver til organisasjoner som gir millioner til bosettere i områdene Israel har okkupert på Vestbredden

Vi har etiske retningslinjer for pensjonsfondet. Vi har også satt i gang en særlig gjennomgang av selskapene som er aktivt inne i Israel, da kan vi ikke drive statsstøtte til organisasjoner som aktivt støtter den folkerettsstridige okkupasjonen av Vestbredden, sier Holmås.

Hvis Palestinere som driver terror mot sin egen befolkning, sender selvmordsbombere, sender raketter in over Israel Så er det rett og riktig for Sv og Holmås.

FN har sluttet å dele ut nødhjelp på Gazastripen fordi Hamas har forsynt seg av flere hundre tonn matvarehjelp.

Om så bare Israel promper, ja da er Israel verdens verste folk. Da skal det boikottes, demonstreres ifølge Sv og Holmås.

Holocaust er «en løgn oppfunnet av sionistene», skriver Hamas

Hele handlingsmønstret fra De røde,Blitzzere og Sv er så gjenomsyret av hat. Det er hakket før det er muslimsk agitasjon, Jødene er verdens svøpe, et virus osv med hatropaganda .

Hamas fordømmer FNs planer om å lære palestinske barn på Gazastripen om holocaust.


irank frimerke

Her ett propaganda Frimerke fra Iran. (Brenning av det Israleske flagget)

PS. Dagbladet sensurer bla. her om hva som skal blogges.

Kanskje vi bloggere skulle begynne å boikotte dagbladet?

For oss bloggere betyr det ikke så mye fra eller til om vi linker til DB.

For samme type artikkel en vanlig dag får jeg treff forhold: Vg treff 663. Db treff 179

Videoer:

Hamas bruker FN ambulanse

Palestinsk barne tv

Muslimsk barn dreper George W. Bush

Oversikt Israel vs Arabere


http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=577953

http://www.dagbladet.no/2009/08/31/nyheter/valg_2009/valg09/politikk/innenriks/7882704/

12 kommentar

  1. Hei Fakta ja
    Bra formulert det siste innlegget
    Renè

  2. Har aldri skjønt, og vil aldri skjønne Sv og de andre «rød» partiene når det kommer til det å være human.
    Vis dere virkelig mener at alle mennesker er like mye verdt, at alle må ta vare på hverandre, og penger er bare en styggdom, så får dere vel snart handle etter deres «tro»
    Når det kommer til å gi penger til Afrika, så vil dere gi enda mer en det vi gjør i dag. OK, tenker jeg, vi har jo alle sett åssen systemet fungerer i mange av de landene; Kongo saksøker oss allerede for 3000 milliarder kroner, dette mener de er rettferdig da en mann har blitt skutt, og bevisene er fortsatt syltynne for at to nordmenn har gjort det.
    Vi gir penger til Uganda, for å bidra med mat og medisin, dessverre få beviser for at de pengene virkelig kommer til det.
    Og, vær så snill, ikke kom med deres prat om at afrikanerne har blitt neglisjert gjennom alle tidene, og at det skulle bare mangle at vi hjelper dem. Vi vet det, poenget er vel at dere fortsatt mener at vi skal bare gi penger, og ikke sette oss på dressen for så prøve å forhandle der nede. Det tør dere ikke.Jeg sier dere, for det er dere som styrer Norge
    Når HAMAS kommer inn i bildet, så er det synd på dem, gjennom flere år har de blitt truet av det dere vil si er amerikanske holdninger fra et lite land som Israel.
    Greit, Amerika har bidratt til økonomi og våpen der. Det er forståelig, når Palenstina og de fleste landene der har blitt passet på av de venstre sosialistiske landene ellers i verden pga en holdning; Gjensidig hat.
    Det er bare tankegangen deres som er idiotisk, alt er ikke svart – hvitt. Og ja, dere kommer også sikkert med at «oi, hvor har du de kildene her fra?». Nei,ingen direkte kilder å henvende seg til, sorry mac.
    Jeg tror egentlig både Israel og Palenstina driter langt i om jeg har kildereferanser når unger og kvinner, blir voldtatt og menn drept uten grunn.
    Bør vi ikke snart tenke på fred når vi blogger?
    Bør ikke dere i Sv og resten som vil være en milepæl når det gjelder fred og vennskap i så fall starte først med å legge ned øksa, når vi mer høyrevennligede tydeligvis aldri vil klare det, fordi vi tenker kun olje, penger, og egoisme?
    Nei, har aldri skjønt, og vil aldri skjønne Sv og de andre «rød» partiene når det kommer til det å være human.

  3. Jeg liker karakteristikken av meg da:-) Jeg høres såå søt ut. Jeg har utforsket alle disse feltene, ikke åndenes makt da jeg svært sjelden ser tv, og tvnorge har jeg ikke sett på årevis. Men ingen av de feltene du nevner holder mål, det fascinerende med dem er hvordan de forfører enorme menneskemengder. Hva er det f.eks med et horoskop som gjør at det ser ut til å treffe så mange mennesker, hva er det med de formuleringene som er så omfattende at store deler av befolkningen vil føle seg truffet? det samme er greia med f.eks Nostradamus, folk tror stadig vekk, de skjønner akkurat hva han siktet til, og i samme sleng Joh. åpenbaring, min favorittdel av bibelen, folk har trodd i århundrer at tegnene fra Joh. åpenbarer seg. Vi har vært i endetiden i totusen år, men ingen tar hintet.. Og alle beskylder hverandre for vranglære og overtro, verden er surrealistisk i sin oppbygning. Jeg trenger ikke overtro, fakta er som oftest minst like fascinerende og fullt av potensiale. Menneskene er verdens svøpe visstnok, de ser i alle fall aldri ut til å lære.
    Men samtidig er det da, oss vår verden dreier seg rundt.
    Har faktisk sluttet å hate, i stedet er det en slags medlidenhet kombinert med nok en dyp fascinasjon: hissige mennesker på hver sin front, som ikke ser de er like.. Det minner mest om møll og flamme, men hva kan jeg gjøre… der møllen flyr rett in lyset.

  4. Fakta ja
    ?????

  5. «Hele handlingsmønstret fra De røde,Blitzzere og Sv er så gjenomsyret av hat. Det er hakket før det er muslimsk agitasjon, Jødene er verdens svøpe, et virus osv med hatropaganda .»
    Dette er ikke fakta.
    Fakta er at hadde ikke jødedommen oppstått, så hadde ikke kristendom og islam kommet heller da de er bygget på samme fundament.,
    egne meninger kommer her, da jeg sier: Det hadde vært et fint scenario. Skjønner du skillet? Jeg har aldri hevdet at jeg kom med fakta i mine innlegg,. jeg prøvde desperat å hinte til deg og hva innlegget ditt egentlig er.

  6. Jeg har lest horoskop ja, men tror ikke.
    Heller ikke på bibelen, som har like mye fakta i seg som horoskop( visste du at de første som kopierte bibelens bøker, som oftest ikke visste hva de skrev?). Jeg er den som leser om horoskopet, og bibelen, for å bedre skjønne de som tror. Men nei, jeg så ikke videoen din om pedofili, det var heller ikke den jeg svarte på. Jeg sa du var like ensidig som de du kritiserer. Oppkok av hjernevaskede små barn har vel skjedd før, uten at jeg vil hevde at det er tilfelle her.Men skal vi se på det sånn, så kan du jo sjekke en god del kristne sekter… husker ikke navn desverre mentror du finner en del om du søker vilkårlig og, religion og overgrep har gått hånd i hånd før. Så ofte at det vekker tanker om at det er oppkonstruksjonen av religiøse grupperinger i det hele som legger til rette for det. Guds vilje kan jo være så mangt, da den eneste religiøse boka jeg har lest sier mot seg selv gjentatte ganger, så for et karismatisk menneske med lite samvittighet, kan en gjøre som en vil under dekke av at det er for gud, det er bare det at du tror det en religion som fungerer sånn, jeg tror det er alle.. fakta støtter mer opp mitt syn, hvis en ser på historie, og ikke bare aviser. Men det var en total avsporing. Jeg kunne selvsagt ha brukt morgenen min på å lete gjennom nett og bøker etter infoen som har påvirket mine tanker, men det frister ikke. Tenker det er tusen fine ting å gjøre på heller… Jeg prøvde ovenfor å gjøre slik som du gjorde minus et par linker, hvis jeg legger til linker, blir da innlegget mitt fakta, blir mine betraktninger fakta hvis de er basert på det…? eller kan jeg dikte villt basert på fakta?

  7. Hei barelise
    Her var det mye svada og niks fackts.
    Du er som folk som sier: Jeg tror ikke på bibelen, det er bare en saga bok.
    Men du kaster deg over dagens horoskop , ser åndenes makt på TvNorge og er alment overtroisk.
    Ps.så du på videoen om barnebruder/pedophilla is Ok in Islam ? Er det facts eller er det oppkok av et hjernevasket lite barn
    Plz, kom heller med litt vettugt når de skriver innlegg
    Renè.

  8. Ensidig? Ensidig er du når du ikke klarer å se, at ekstreme finnes overalt, at du selv er nettopp det, og nei, jeg kjenner mange røde, regner meg selv som rød, trenger ikke å se propaganda som skal tegne et bilde av meg til skrekk og advarsel. Huff, jeg skulle ønske for ditt vedkommmende at du så litt flere grøssere på tv og var redd vampyrer i stedet. Jeg har etterhvert innsett det, at motivasjonen til den andre siden, er ikke noe noen ser ut til å klare å sette seg inn i, i fra mitt perspekitv så ser du ut som et hjernevasket lite barn som skråsikkert følger sin flokk, i enhver situasjon flokken tar en avgjørelse så følger du blindt etter og vil aldri oppdage at den som er god, er det også mot de andre.. Og at ond ikke følger fastsatte spor, det kan like gjerne være din side som havner i feil sko neste gang, når det er slik at moral og etikk, samfunnsansvar generelt ikke er så viktig fordi det omhandler de andre, så er ikke avstanden lang til ekstreme grupperinger som Hamas. Du viser tydelig at du er i besittelse av evne til å tenke like trangsynt som en gjeng arabere med minimalt av utdannelse og en dønn naturlig grudge mot israel, slik som israelerne er sure av naturlige grunner de og. Det er sandkassekrangelen i stort format, israel er den sida som er i besittelse av redskap, derfor de viktigst å stoppe. ( ikke slå mohammad i hodet mer nå, og ikke bit Daniel i kneet.) Ensidig sier du, og din andre side finner vi hvor?

  9. Daniel
    Her en Israelvennlig side.
    Hamas chartret i sin helhet . Det er ingen fra de autonome som bestrider riktigheten av dette Chartret

    http://www.miff.no/tema/dokumenter/hamascharter.htm
    § 13 i Chartret
    Hamas setter seg mot alle «såkalte fredsløsninger og internasjonale konferanser for å løse det palestinske problem».
    «Det er ikke noen annen løsning på det palestinske problem enn Jihad.»

  10. Hei Daniel
    Det er ikke påstander, det er fackts.
    Du kan jo begynne med å klikke på Video linkene.
    Dette blogg innlegget prøver å påpeke: er ensidigheten til De autonome (Rødt/Blitzzere/SVikere).
    Så, Daniel , Kilder og fakta finner du i massevis hvis du klikker på linkene på denne bloggen.
    Veggavisen legger vekt på fakta og begrunner det med linkene(wipikedia) noe som svært få av de som klikker seg inn her ikke gjør.

  11. Du kommer med masse påstander, men kilder nevner du ikke. Det virker som meg at du og dine Israelvenner kommer kun med politisk svada som er en avsporing av den virkelige debatten.

  12. […] Les også andre blogger: http://tarud.wordpress.com/ – Nytt perspektiv til konflikten i Midtøsten Jan Simonsens blogg – skyld på jødene Veggavisen – Etiske retningslinjer? […]

Legg igjen en kommentar

