Mannen fra Elverum


Mafia organisasjonen Auf/Aof?

SV- og AP-politikere i verbalt slagsmål på Twitter Se hela bilden

Bjørn Jarle Røberg-Larsen er Leder i Elverum Arbeiderparti og blogger på Sosialdemokraten.no

Han er dömt for bedrageri sammen med andre Ap politikere Vi som blogger, erikke det minste forbauset over Røberg Larsens  måte å komunisere på. Huh!

Syv meldte seg ut av Elverum Ap Han er ikke annet  i følge norsk presse, tilhenger av ukultur (kriminalitet) Ap leder som tjener fett på gamle boligannonser: Daglig leder for boligNorge Rødberg-Larsen i søkelyset til Forbrukerådet og tv2 hjelper deg

Advarsel mot sms-parasitter 
Hvis du,  av og til får en liten uskyldig utseende reklame-melding inn på mobilen, som du kaster et blikk på og deretter sletter, så vær på vakt! Det kan nemlig hende du er utsatt for en parasitt som lopper mobilregningen din for småbeløp du ikke legger merke til.  
Advarer spesielt mot bolignorge.no som sender fra 1963. Søk gjerne på nettet om dette firmaet og innehaveren + ord som svindel/svindler/forbrukerrådet/tv2 hjelper deg, så skjønner du hva jeg mener!

For å bli kvitt akkurat denne parasitten: BN STOPP til 1963.


Se også Ap`s  og Karl Evang liv og lære

Alt er så mye bedre med Ap , Alt blir så håplöst med Frp, Ikke sant ?

Her er mere om det framifrå fine og gode Arbeiderpartiet

Norsk steriliseringshistorie – et mørkt kapittel?

Bookmark and Share

37 kommentar

  1. […] Mannen fra Elverum 0.000000 0.000000 […]

  2. Lokalpolitiske ledere fra Arbeiderpartiet er svært aktive som anonyme debattanter i Aftenpostens debattforum.

    En av dem er Bjørn Jarle Røberg-Larsen. Han har brukernavnet Sailway.
    http://debatt.aftenposten.no

  3. […] SV- og AP-politikere i verbalt slagsmål på Twitter .Mannen fra Elverum […]

  4. […] Twitter Ap s tveeggede sverd ? Mannen fra Elverum […]

  5. Sier jo mye, de fleste her i landet har forskjellige ip adresser hver gang de kobler seg på nett.

    Om jeg nå slår av routeren min og slår den på igjen kan jeg feks legge inn samme innlegg en gang til med ny ip adresse ;o)

  6. Det var flaks for bjrl 🙂

  7. Veggavisen har undersøkt ip nr. og de fleste som kommenterer flere ganger i løpet av en dag har forskjellige Ip nr.
    Hilsen Rene Nielsen

  8. Hei!

    Fikk et tips om at noen mente jeg utga meg for å være noen andre. Det kan jeg avkrefte. Jeg skriver ALLTID under med fullt navn. Eli vet jeg ikke hvem er (kanskje jeg vet det om jeg hadde hatt hele navnet). Bloggeieren kan sikkert se at jeg har en helt annen ip-adresse.

    Og BlueGirl bør også være kjent med at jeg skriver med fullt navn.

    Når det gjelder kommentaren om at jeg opererer med flere nicknavn på Aftenpostens debattforum, så er det sprøyt. Jeg opererer faktisk ikke der overhodet, og har ikke skrevet innlegg der på godt over halvannet år.

    Jeg har aldri lagt skjul på hvem jeg er på nettet, og vil ikke gjøre det i fremtiden heller. Jeg mener at det man ikke kan skrive med fullt navn, bør man ikke skrive.

    Kanskje et tips Luringen, BlueGirl, root, veggavisen og flere burde tenke gjennom?

    Mvh
    Bjørn Jarle Røberg-Larsen

  9. Neida, det er ingenting å hisse seg opp for, helt enig i det. Men, jeg har inntrykk av at BJRL veldig lett hisser seg opp.

    Jeg kan skjønne at M.E. er et sårt punkt for han, men også der må han tåle at andre har andre meninger enn han. M.E. er en sykdom hvor ikke engang legene er enige. Jeg har forøvrig M.E. selv 😦

  10. Jeg ser på bloggen hans som ren underholdning. Jeg gidder ikke å hisse meg opp over han. Slik tror jeg de fleste andre der tenker også.

    For øvrig: Dette med ME er et sårt punkt for han. Samboeren hans er satt ut av yrkeslivet på grunn av det.

  11. Nei, man skriver ikke under med ‘hilsen bjrl’ ved en feiltagelse hvis man heter Eli. Helt klart ikke…

    Dette kan nok sjekkes ved ip-adresse, men kan jo tenkes at han har skrevet fra forskjellige ip-adresser. F.x noe er skrevet hjemme og noe på jobb, da blir jo ip-adressene forskjellige.

    Jeg ble sjokkert over måten BJRL debatterte på, etter min mening har sånne mennesker ingenting i politikken å gjøre. Han burde ihvertfall lært seg normal folkeskikk, spesielt hvis han ønsker å kapre velgere. 😉

  12. Jeg skriver ofte kommentarer på BJRL’s blogg. Da skriver jeg under fullt navn. Det er normalt at han kaller de han ikke er enige med for slike ting. Jeg er forskånet for det meste, unntatt at han beskylder meg for uredelighet, å lyve etc. i omtrent halvparten av kommentarene tilbake til meg.

    Og når Eli skriver følgende: «Jo det er veldig relevant. Spesielt siden dere kritiserer BJRL for det. Denne bloggen blir bare mer og mer latterlig… Og det sletter du vel», så er det en skrivemåte som er identisk med Røberg-Larsens. Og «hilsen bjrl» er jo ikke noe man skriver ved en feiltakelse heller hvis man heter Eli?

    På min blogg (en wordpress.org-blogg) kan jeg se ip-adressene kommentarene er sendt fra. I denne bloggposten har både Eli og Bjørn Jarle skrevet kommentarer. Dette er jo en wordpress.com-blogg, så jeg er ikke sikker på om det er mulig å se ip-adresser her. Kanskje administrator kan sjekke det? Hvis de to har samme ip-adresse så…

  13. Hei, først må jeg spørre; Er nicket ‘Eli’ Bjørn Jarle Rødberg Larsen? Hvorfor skriver hun under med bjrl? Glemte seg kanskje litt?

    Over til det jeg skulle skrive om. Jeg hadde en liten diskusjon med BJRL på bloggen min for litt siden. Makan til meddebattant skal man lete lenge etter, jeg fikk vite at han spyr av sånne som meg, jeg ble kalt idiot, tjukk i hue osv.osv. Les selv på denne linken:

    http://bluegirl2.wordpress.com/2009/07/03/den-f%c3%b8rste-valgdagsmalingen/

    Hilsen BlueGirl 🙂

  14. @Eli: Jeg synes også det slettede innlegget er relevant. Jeg er enig i det du skrev,men ble skuffet over at du tok med meg i samme slengen. Jeg har ikke skrevet nedsettende om BJRL.

  15. Jo det er veldig relevant. Spesielt siden dere kritiserer BJRL for det.
    Denne bloggen blir bare mer og mer latterlig…
    Og det sletter du vel.

    Men ok, jeg har fått meg en god latter…på deres bekostning 😀

  16. Ikke relevant

  17. Hvorfor slettet du den siste kommentaren min?

  18. @Eli: Da har du ikke lest hvordan BJRL selv kommenterer sine leseres kommentarer på bloggen hans. Det du har lest her nå er bare barnemat. Dette må han tåle.

  19. Kommanterrekken her ser jeg på som personangrep og lavmål.
    Dette burde vært moderert! hilsen bjrl

  20. http://www.pfu.no/case.php?id=753

    Hva med litt rot fra tiden i NGS og Ungdom mot EU? – Bjørn Jarle måtte trekke seg som leder i NGS etter anmeldelse om underslag såvidt jeg husker.

  21. Det var et kolon for mye i Cracked Actors link. Ikke lim inn den.
    Denne er korrekt (bytt ut aaa.) aaa.crackedactor.org/?p=145

  22. Gammel oppgjort moro er ikke relevant. Team Elverum er relevant. Og bloggingen ans er relevant.

    Her er to linker til bloggposter som omhandler bloggingen hans (bytt ut aaa med www og lim inn adressene i nettleseren din):
    Den ene er fra Hedmark Høyre: http://hedmarkhoyre.org/?p=1914 Den andre er fra Cracked Actor, en av Høyres rådgivere på Stortinget: http://crackedactor.org/?p=145:

  23. Hornslien og de andre som ble dømt i saken, burde ta ansvare og gå ut og ta et offentlig oppgjør med Bjørn Jarle Røberg-Larsen. Sånne folk er vi ikke tjent med at har maktposisjoner her i landet, og heller ikke i Arbeiderpartiet.

  24. Ja, Bjørn Jarle Rødberg-Larsen ble tatt for svindel og grovt bedrag, og fikk en dom på sek måneders fengsel. Men Ap har tilgitt ham, og bruker ham, og innser ikke at Rødberg-Larsen ikke har lært noen ting av den dommen han fikk. Han fortsetter bare å svindle og bedra på andre måter, for eksempel har han innrømmet at han bruker flere nick på forumet Aftenposten debatt. Og konsekvensen for Elverum Arbeiderparti er at lokallaget der oppe har blitt splittet. Utbryterne kan ikke akseptere Rødberg-Larsen metoder mot enkeltmedlemmer av partiet. Klinisk psykopat, det er vel å overdrive, men det dreier seg om en politikere med klarer psykopatiske trekk.

  25. Hvorfor drar du frem en hendelse som har skjedd for lenge siden og som nå er ute av verden?

    Jeg har kjent til Bjørn Jarle som blogger i flere år. Vi har vært enig, uenig og diskutert.
    Det bilde du viser av han, kjenner jeg meg ikke igjen i.
    Jeg ser på denne mannen som en ryddig person og som godt tåler at andre er uenig.

    Han er en dyktig politiker og en dyktig blogger, slik jeg ser det.

  26. BJR-L. Benekter du at det er du som er grunnen til at Team Elverum ble opprettet? Var det ikke lederstilen din ( en totalitær sådan i følge medier) som var årsaken?? I tillegg kan man lese om diverse konkurser tid til annen som du er innvolvert i. Sånne som deg egner best til å telle skruer på et lager!

  27. Hei Viking1!

    Du har ikke satt deg inn i saken om utmeldingen fra Elverum Ap, og vet hverken bakgrunnen for det eller at vi har ftt 45 nye medlemmer etter at de 7 meldte seg ut (som forøvrig ikke er 7, men 6)..

    Hva snakker du om angående utdeling av gratis medlemskap…?

    Og nårdu først skal angripe noen, Viking1, hvorfor gjør du det da ikkemed fullt navn? Det er ganske lite seriøst å komme med såpass ramsalte salver uten å engang ha baller nok til å skrive ditt eget navn.

    Jeg ser fortsatt ikke hva AUF og andres medlemsjuks i Oslo på begynnelsen av 1990-tallet har med norsk politikk i 2009 å gjøre.

    Jeg kunne ønsket deg og de andre i tråden god bedring, men jeg tror vel at tilstanden dessverre er kronisk -og da er et slikt ønske overflødig.

    Mvh
    Bjørn Jarle

  28. DENNE MANNEN SITTER IKKE I KOMMUNESTYRET I ELVERUM!
    Han er leder i AP i Elverum, men har også der blitt så upopulær at det har endt i opprettelse av bygdeliste for å unngå problemene som skapes. Ikke hans feil? Vel, bygdelista har kommet etter at han kom og tok over som leder!
    Og selvfølgelig har en bedrageridom relevans selv om det er flere år siden! Ikke lenge siden sist det samme skjedde igjen i Elverum, gratis medlemsskap ble utdelt ved et av sentrene i byen. Det stoppet raskt, men det viser at seriøsiteten iblant er så som så. Om BJRL var med på dette har mindre med saken å gjøre enn at det faktisk foregår i AP!!

  29. Alt dere kritiserer mannen for er en 14 år gammel hendelse. Det viser hvor lite galt mannen har gjort i det siste.

  30. Bedragerisaken har stor relevans i 2009. Den viser med all tydelighet sosialdemokrater og Ap’ere er gjennomgående korrupte. Dette er viktig å ha med seg i valgkampen.

  31. Heisann!

    Hyggelig å se at det eneste du og de som kommenterer bloggposten er interessert i, er medlemsjuks-saken på1990-tallet.

    Som noen kanskje husker (neppe dere som skriver her, for dere har bare goglet litt rundt) mente jeg at det eneste rette å gjøre den gangen var å si nøyaktig hva som hadde skjedd, og ta konsekvensene av det. Det var de andre involverte uenige i – og vi valgte hver vår linje.

    Sett tilbake er det en ting jeg beklager, og det er at jeg i en alder av 17 år ikke var sterk nok til å stå opp og si at dette juksesystemet ville jeg ikke være med på å videreføre. Såpass ballast hadde jeg ikke da, til at jeg kunne gjøre det – når dette tross alt var et system som var nedarvet gjennom flere tiår, og som omfattet «rubb og rake» av Oslo-politikere i såvel Ap som H, Frp, SV og Venstre.

    Samtidig er jeg glad for at jeg noen år senere, som 21-åring, tok den støyten det var å si at «dette har vi gjort, jeg skal vise nøyaktig hva jeg har vært med på», selv om det kostet meg mange vennskap og mange problemer etterpå.

    Men jeg lurer på én liten ting… Nå har det gått 14 år siden den saken ble rullet opp i mediene, og det har gått 17 år siden jeg ble involvert i det organiserte jukset som pågikk – jeg har tatt støyten for det både i mediene og i rettsapparatet; hvorfor syns dere som har skrevet og kommentert her at dette har fnugg av relevans for Norge i 2009…?

    Mvh
    Bjørn Jarle Røberg-Larsen

  32. Sendte mail til AP hvor jeg ba de be Røberg-Larsen fremstå som mer seriøs og høflig mot folk på Bloggen sin… Men fikk til svar at AP ikke kunne legge seg bort i hva deres tillitsvalgte gjorde på fritida… Jaggu for et tannløst parti….som ikke har forstått at å være politiker setter litt krav til hva man gjør på fritiden også—-

  33. Hovedtiltalte i AUF svindelsaken var Bjørn Jarle Røberg-Larsen. Han ble dømt til seks måneders fengsel, derav halvparten ubetinget. Han ble dømt for grovt bedrageri, forsøk på bedrageri, samt simpelt underslag.

    Det verste av alt var at han som domfelt uttalte at dommen nærmest var å regne som en moralsk oppreisning.
    – På en måte er den det, i og med at jeg har vært en skyteskive i AUF-saken. Dommen viser at det jeg har sagt, har vært riktig, sier Røberg-Larsen.

    Mannen var altså fornøyd med 6 måneders fengsel for grovt bedrageri og underslag.

    Kilde: http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/04/22/84577.html

  34. Bjørn Jarle Røberg-Larsen, som ble kjent etter medlemsjukset til AUF, anla en injuriesak mot VG etter en forsideomtale under overskriftene: «Får særbehandling i fengslet: Fangestreik mot bedrageridømt AUF-topp». Saken var ledsaget av bilder av Røberg-Larsen på forsiden og innsiden. Den tidligere AUF-toppen anla sak mot avisen og redaktør Bernt Olufsen, med krav om 100.000 kroner i oppreisning og sakskostnader.

    Bakgrunnen for denne fangestreiken var at Røberg-Larsen hadde søkt om og fått lov til å drive med studier i spansk, mens de fleste andre i Trøgstad-fengselet spikret paller. Dette falt ikke i god jord hos hans medinnsatte, som streiket fordi de mente at han fikk særbehandling.

    Bjørn Jarle Røberg-Larsen bidro villig til reportasjen, men mente at oppslaget ble feil og ærekrenkende. Han fikk ikke medhold fra byretten, som mente at oppslaget ikke kan forstås ærekrenkende i det hele tatt. I stedet endte han opp med å betale sakskostnader på vel 90.000 kroner.

  35. Rødberg-Larsen har en bloggside som heter sosialdemokraten.no eller noe slikt. Denne bloggen kunne vært en interessant blog å diskutere politikk, men han driver utstrakt sensur på godt formulerte innlegg han ikke gidder å svare på. Idiotinnlegg lar han bli stående, slik at debattene der blir meningsløse.

    I tillegg driver han med utstrakt uthenging av politiske motstandere på bloggen (et eksempel: Siv Jensen kalles SutreGuri). Å ta ballen istedenfor mannen er lavmål for lederen av Elverum Ap. Når han samtidig sensurerer så kraftig velformulerte innlegg kjemisk frie for sjikane, rasisme etc. er hans blogg desverre uintressant.

    Hvor lenge satt han forresten i fengsel etter han ble dømt til 6 måneder for svindel med offentlige midler?

  36. Fortid og fortid fru Blom.

    Han driver fremdeles nettsiden Bolignorge, og hver høst, når studentene trenger hybler, får han mediadekning p.g.a. sine tvilsomme metoder eks.
    http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=11039063
    http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=1&ThreadID=268957
    http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article395559.ece
    http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/3212599.html

  37. Rødberg-Larsen er vel mest kjent for sin noe tvilsomme fortid. Nesten skremmende at han har tillitsverv. Men så er vel ikke svindel noe ukjent for Ap-folk?

Legg igjen en kommentar

