Høyesterett tråkker på folks rettsoppfatning


Ja myndighetene har lagt opp til att den sovende befolkningen skal våkne opp fra dvalen de siste 25 år. Mennesker som ikke har brydd seg en døyt om innvandring  eller politikk begynner nå å fatte myndighetenes overkjørsel av deres moralske oppfatning og rettferdighetsanns . Jeg håper de forblir våkne.

Nå denne Chileneren som får bli i Norge av høyesterett.  http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=562899 Mange rare rettskraftige dommer som hvermannsen ikke kan fatte og begripe er riktige eller dommene  har alt for lave straffer som svekker tilliten til den Norske dommerstand.

Ett tenkt eksempel: Naboen min blir kastet ut av kona si og spør meg om han kan få bo hos meg. Tja det kan du vel til du får ordnet deg. Etter en stund oppdager jeg naboen selger narkotika til sønnen min, stjeler penger fra meg  og er i det hele tatt ett menneske jeg ikke vil ha i huset mitt. Er det slik naboen min skal gjenngjelde min gjestfrihet ?  I følge norske rettsinnstanser mener de att han fortsatt skal bo hos meg og jeg ikke må stigmatisere folk som blir kastet ut av kona si.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/krigen-mot-terror/artikkel.php?artid=543287

https://veggavisen.wordpress.com/§-1/

http://docs.google.com/Dokument underskrevet Av Einar Gerhardsen

5 kommentar

  1. Et flott innlegg. Deler den samme fortvilelsen som deg, da det gjelder mennesker som kommer til dette landet, nyter av våre goder, og som ikke gir mer tilbake enn tung kriminalitet som f.eks narkotikaforbrytelser.

    Hvorfor skal jeg som norsk statsborger betale skatt som går i lommene på disse menneskene? Og hvorfor tror høyesterett at de står over det norske folk da det gjelder den store majoritetens rettsoppfatning?
    Jeg føler at nordmenn blir tilsidesatt av selvutnevnte bedrevitende politikere og «altvitende» dommere fra 68’er generasjonen.

    stemmer frp, og jeg håper Siv faktisk gjør alvor av den innvandringslinjen de har sagt de vil føre.

    Lars

  2. En takk til Krikkert. Som blogger er det fint noen kommer med slike fakta.

  3. Det var et vilkår etter gammel statsborgerlov (og etter ny) at han har «fare sømelegt fram», jf gml statsborgerlov § 6 pkt 3. Han kan heller ikke søke før han har fylt 18 år, noe han gjorde i 1998 — og da gikk han rett inn i fengsel. Ganske klart tegn på ‘ikkje fare sømelegt fram’. Like etter at dommen ble ferdig sonet ble han utvist.

  4. Så vidt jeg forstår blir han kalt Chilener og har sannsynligvis Chilensk statsborgerskap. Andre i familien hans har norsk statsborgerskap. Problemet er i mine øyne att det er så synd på chileneren. I følge advokaten hans: Han ble ranet og hadde det så fælt i Chile. Men personen er ikke i stand til å sette seg inn i hva han gjør mot andre med narkotika, vold og annen kriminalitet. Disskvalfiserer han ikke seg selv fra opphold her i landet ? Er det slik man bemøter gjestfrihet?

  5. Jeg trodde at man ikke kunne utvise norske statsborgere. Hvis gutten kom til Norge da han var 9 år i 1989, var han norsk statsborger enten etter 10-årsregelen eller 7-årsregelen da han ble satt inn første gang. Tar jeg helt feil?

Legg igjen en kommentar

